02 de juliol 2006

Viaje con nosotros...


Aquest dissabte he estat al Reggus, festival de música ska i reggae a Reus. En un principi anavem a anar amb cotxe particular el pelao i jo mateix, ja que ens havien dit que el bus de Castelló estava plenet, aixina que vaig reservar les entrades sense preocupar-me de res mes, però el dijous el Borja em va localitzar i em va oferir la possibilitat d'anar amb "la élite del reggae de Castelló" i ni m'ho vaig pensar. Aixina que el dissabte a les 4 i poquet aparcavem el meu marbelleta prop de tràfic i anavem cap a la plaça de la farola a esperar el bus. Salutacions a la gent que allí estava esperant i a esperar al bus que no aplegava... Som una bona colla, rondem la pràctica totalitat de les places del bus i això vol dir unes 50 persones, personatges o homínids, com vullgau dir-nos. Pelaos i gent de tot pelatge formem l'expedició per tal de gaudir d'un concert que promet molt.
Només arrancar el bus les birres ja van que volen i als pocs quilometres ja hi ha que està pintant, càntics futboleros i un cd de ska yeyé, el xofer ha de flipar amb la gent que porta, ja que ell mateix pot cantar totes les cançons que escolta.

En aplegar a Reus ens perdem perque estan en obres i peguem una volta increible, desde fora el recinte pinta molt però molt wapo, arbres i terraceta, mmmmmm, meleta. Entre a preguntar l'ordre i horari d'actuacions perque al cartell no el possa la qual cosa fa que ens separem del grup, perdent-nos i trobant una bar on omplir /buidar la panxa... Quan se fan les 10 i poc anem a la terraça del concert per a fer un café fins que comence el mateix, girem carrer i esperem que la cua amaine per tal de no esperar drets a entrar. El lloc em sembla genial, pareix un cinema d'estiu, una espècie de pista de circ/ball, l'escenari i te arbres, després la zona coberta on es punxa non-stop te una pinta que te cagues també; pots triar música en viu fora o en llauna dins, genial, simplememnt genial, 3 sound systems front a 5 bandes, van haber moments increibles amb "temazos" dels Toots and the Maytals, Desmond Decker, Skatalites... si en eixe moment hagueren vingut maquinetos hagueren flipat com estavem ballant i cridant amb eixes cançons tant antigues, el feedback amb els dj's era increible.

El concert en si comença i la festa ja no es pot parar, van passant els grups i les hores, jo personalment tinc un conflicte amb el meu propi cos i no puc gaudir com toca d'un concert aixina, per què no em posaré malet entre setmana i pille la baixa? Demane d'anar a dormir al cotxe d'uns col·legues i allà que vaig fins que venen per mi per que ja s'ha acabat el concert, encara que els soundsystems continuen, son les 7 i estic destroçat, el pitjor ve ara, la tornada amb el bus; el viatge d'anar va ser roïn, però el de tornada és un martiri.
Prova a dormir a un bus plenet d'skins que venen de festa, i prova a fer-ho després que minuts abans de pujar al mateix han ostiat a un nazi català d'eixos de 33, damunt aquest subnormal en la lluita va perdre el seu mòbil, i els del bus estaven cridant als seus amics per tal d'amenaçar-los i dir-los que no provaren de vindre a Castelló, que encara en rebrien mes d'òsties. Comencen a copiar l'agenda per tal de difondre els telèfons d'alguns malparits i van callant-se. Amb el sil·lenci la gent intenta acomodar-se com pot per tal de dormir un poc i descansar, error, error molt perillós ja que no se com ni per que però un dels mes macarres porta un rotulador permanent... Unes 5 persones van ser pintades dins del bus, un d'ells portava pintats els llavis, una dent, el nas, el pit, braços i perque no anava amb pantaló curt, que sino també li pinten les cames.
En un bus d'una "despedida de solter" hi ha mes droga però aplega un punt que la gent mor i la tornada es fa tranquilament i sense sobresalts, ací no. I jo què pensava que no hi havia res mes demacrant en transport per carretera!
En definitiva, feia anys que no anava en bus a cap festival, i ara recorde perque era, els seients son una merda, estrets i no es reclinen el suficient per tal de dormir, sempre se fa un "submarino" i que vols que te diga, jo no fume..., la persona del costat o és una mala persona que te farà una putada quan te dorgues, o com el meu cas, ronca que te cagues. Les parades per a pixar/cagar o estirar les cames sempre son d'allò mes justes si vas apurat i excesives si no et passa res.
No m'imagine fer un viatge d'una setmana amb bus, de bojos, encara que no siga ni amb pelaos ni de despedida; a un tren tens wc's i pots estirar les cames; un avió és mes estret, però vas mes ràpid i mes lluny, i al vaixell si bé és lent i et pots maretjar mes fàcil, tens molt d'espai. En definitiva que el festival ha estat be, encara que haguera pogut estar millor, però el viatge... a vore quan s'inventa la teletransportació que el bus és un martiri!

6 comentaris:

david ha dit...

Es lo que té la suma de pelaos+festi+bus... imagina't pues com podria ser una despedida de pelaos !!!

Anònim ha dit...

La discoteca fugiria en ple pensant que són boneheads... i potser els de la levantina els convidaren a tomes de baes i tot pel mateix motiu... però tot acabaria com una picada de fesols

Paranys_R_Us ha dit...

Bus+partit de futbol+discoteca, o bus+partit de futbol+bervena... les possibilitats de farra skin de "despedida" me fan por, només espere que aquells pelaos que conec no s'equivoquen i monten i me conviden a la primera farra apocalíptica. Si de festival ja porten gran quantitat de "drongas" de "despedida" la quantitat podria rondar dimensions bíbliques, un bus pa la penya i un trailer per a la materia colombiana, del port de bilbao, las pastillicas i mes substàncies per a alinyar l'ànima i el cos.
En quant a que els makinols fugiren... la meitat d'ells s'emportarien òsties abans de descobrir que no son altres makinols que porten londsdale (llonganissa) al pit i que els bull-dogs que porten son de veres

Nat_diamonds ha dit...

Haver anat i tornat en tren, és molt millor. Jo al final no vaig anar al Reggus perquè em vaig gastar molts diners en estris per al nou pis i a més estavem molt cansats de netejar, per la qual cosa vam anar a pendre unes cerveses a un lloc tranquil.
On feien el festival?

Paranys_R_Us ha dit...

A la Palma senyora, molt prop de l'estació del tren, lloc que vaig haver de visitar a les 7 del matí per qüestions relacionades amb el sistema digestiu.
També t'he de dir que vam pegar volta pel poble i vam fer una toma al "Carrasclet" i que el militar muntat a cavall, sable en ma, enmig d'una plaça donarà per a algún article.
Any other question?
PS: L'entrada valia 11€ anticipada i només 15 a guixeta

Nat_diamonds ha dit...

L'estàtua de prim cagà per coloms és de lo més typical Reus.
"La Palma" deu estar prop "la Fàbrica", on fan festes universitaries. 15 euros són molt per a mi, ja que aquell finde van volar més de 100 euros... Espere poder anar l'any vinent, i si tornes, fes-ho en tren!