11 de gener 2007

Diga 33


Hui ha tocat revisió mèdica, o alguna cosa semblant, que a tot se li diu revisió. Com cada volta que ve la gent de la mútua em toca gastar saliva i pujar-me la tensió discutint per ximpleries.

Ja d'entrada la vesprada prometia complicacions, hi ha un company que te a la dona a punt de parir, de fet dimecres va vindre tard a treballar perquè venia de l'hospital, amb contraccions cada 10 minuts la van fer tornar a casa... No soc dona i no puc opinar sobre dolors de part, però si ja es veu el cap de la criatura, i ha dilatat bastant com per a vore-la (1'5 cm)... no sé, potser si es hora, potser. Ara, també s'ha de dir que la mare no és primerenca i que al pare l'interessava que fora dimecres, per tal d'aprofitar tots els dies que ens donen a la fàbrica per un part, sip, el xaval altra cosa no, però egoista n'és un poc bastant, i no només per açò. En fi, que ja ahir l'encarregat em va deixar caure que la màquina d'ell potser em tocaria portar-la a mi, que era l'únic que la sabia portar... Tocat els ous i arranca a córrer! Cobre el mateix que alguns i se fer mes feines, mal està açò de ser puta i no cobrar per ser-ho. Doncs bé hui dimecres he anat a treballar amb l'idea eixa, que me tocaria la seua màquina i no em feia gens de gràcia, la veritat, 3 dies vaig estar fa un temps en que ell va estar de baixa i no me va agradar gens. Però mira per on, hui ha estat altra persona la que ha estat de baixa, i la seua màquina no pot parar (...) i a qui han enviat? Al menda, al subnormal que millor s'adapta a les noves feines, a qui s'agafa enseguida a noves màquines i nous models, i mira que des de que la "vaig cagar" al tornar de vacances d'estiu me tenien al punt de mira, MERDA, no ha valgut per a res, i ja m'ha dit el fill del difunt gerent, que com a mínim fins dimarts... Joder, i això que eixa màquina és per als bons, ja no se que pensar, aixina flipant en colors ha vingut un company i em fa:


- Ves al carrer que estan els de la mútua! Espera't al solet

Flipant, no eren les 5 i m'he vist a vora carretera prenent el solet esperant que uns tipets de blanc em feren una "revisió", els 3 o 4 minuts que he estat allí fora han estat increïbles, m'he llevat la part de dalt del "mono" i m'he arromangat al màxim per tal d'aprofitar els pocs rajos de sol que quedaven, quan un jovenet obri la porta de la "frago" i em diu entra. Allà que vaig i comença a parlar-me en castellà, li conteste en la llengua dels meus pares, continua en castellà, i jo no baixe del burro. La següent contestació ja li genera inquietud i es nota que no està acostumat a que li parlen en altra cosa que no siga castellà ni deixar-lo plantat amb poques paraules. Em negue a donar-li el meu DNI, pregunta perquè i li dic que no li cal, punt. El treu de l'info que li du d'haver passat l'empresa (ja parlaré amb qui calga) i em demana en català la meua adreça, cosa que li torne a negar, es posa mes neguitós i em diu que és per si de cas troben alguna cosa per a informar-me a mi i no a l'empresa, blablabla... Com cada any els dic que no, que les meues dades personals les done a qui a mi em dona la gana, i la mútua no n'ha de fer res amb elles. Quan parles amb la gent de la LORTAD te miren estrany, i si dius de fer-la efectiva, les empreses no saben que fer, i la persona de darrere el taulell o telèfon mai se les ha vist tan grosses. No se que li resultava mes estrany, el haver de parlar en català o no ser qui portara la vara de mando, li haurà imposat el meu bigoti?

La resta de la revisió ha estat una espirometria, una revisió oftàlmica, on jo mateix he hagut d'explicar al metge que la meua tara ocular és estrabisme i que era (!!!) i en quant a l'altre metge que m'ha visitat, doncs mira, com a mínim ha estat correcte (educat) i pel tema de la revisió doncs m'ha palpat i m'ha mirat ulls i orelles per dins, depressor a la boca i mirar coordinació, no m'ha donat resultats perquè em vaig negar a fer-me l'analítica ja què les extraccions començaven a les 8 i poc, sent que entrem a les 6. Si a ells no els va bé pagar per que comencen a les 5 i mitja, sis, a mi no em va bé treballar amb la panxa buida, ni que fora un gos! Total per a que me diguen com tinc el colesterol i els triglicèrids...

No odie a l'estament mèdic, simplement trobe que la salut és primera i principal cosa meua, després miraré el meu entorn per vore que estic fent mal, i si no se que merdes passa, aniré a una persona que m'aconselle, persona amb estudis i formació sobre malalties, però que entenga que jo no soc un envoltori, he de decidir junt amb eixa persona el tractament que li cal al meu cos, i hui en dia, les persones que treballen a les mútues, ni tenen formació adequada ni educació, almenys tota la gent amb la qui he tractat. Cóm pots fer una audiometria a una cabina d'un vehicle que no aïlla de la carretera? Cóm pots tindre la barra de preguntar si al meu lloc de treball hi ha molt de soroll? Es que no has llegit que on treballe tenim pics de 108 dB? T'importa ben poc la meua salut, tots som aptes per a treballar, això es el que t'han dit que digues, ja que com que on treballes és una empresa privada, i el que vol és el benefici, i ningun empresari vol pagar una mútua que li tinga de baixa treballadors per mes temps del "recomanable" açò no és MATRIX, i per això mateix te donem 2 capsuletes, la blava analgèsica, i la roja per al dolor d'estomac o d'esfínter, ves a saber, i si als quaranta i pocs tens artrosi, lumbàlgia, tendinitis o qualsevol altra cosa és perquè no t'has cuidat, fumaves, o descuidaves l'alimentació, mira que t'ho dèiem a les revisions i no has fet cas!

PS: Promet que a la pròxima entrada parlaré de coses agradables, com per exemple, allò que mire a l'internet (aquella gent que no us enllace directament) , la música que escolte, que llegisc o quines pelis mire

3 comentaris:

Nat_diamonds ha dit...

Juro solemnemente que de mayor no seré médica de mútua...

i mai t'han fet una prova de metalls pesats i si t'ha donat positiva li han restat importància...

Paranys_R_Us ha dit...

No treballe a una taulellera, el ram al que estic adscrit és el del metall (com el heavy) i eixa prova no em toca. Però gent amb lumbàlgies hi ha a punta pala a l'empresa i fer estudis ergonòmics o posturals no calen. Te donen un llibret on t'expliquen com agafar pes i va que se mata. Que les peces no tinguen nanses on agafar-les, o que les hages d'agafar, transportar o manipular en postures inadequades no és important o relatiu, això si, que la màquina no pare que no cobres... i si parlem de les taladrines ja és el no va mas. Segons un tiparraco de l'empresa que la subministra, és fins i tot bona per a cuinar O_o', si jo arribe a estar present li faig un guiso allà mateix, a vore si tira la primera papilla, qualsevol dia tenim un nou cas Ardistil amb les taladrines, tiempo al tiempo

Viure per a treballar o treballar per a viure?

PS: Sabia que saltaries la primera al ser part "afectada"

Paranys_R_Us ha dit...

Estic ablaurat, em fan mal fins les pestanyes, m'han eixit morats fins al DNI... Però pense repetir amb la tonteria de l'snow

Els genolls fets merda, una hòstia impresionant a les costelles que em limita bastant per a menejar-me i treballar, "agujetes" per tot arreu, aixina i tot m'ho vaig passar de conya, i ja estem mirant quan repetim.